Interview met inbound marketeer Adis Nazareet
Laatste update: 18 september 2013

Adis heb ik leren kennen naar aanleiding van mijn infographic over social media in de agrarische sector, waarvoor hij mij vroeg om als expert middels een interview uit te leggen wat precies infographics zijn. Een interview met Adis voor Slagter Media kon dan ook niet uitblijven.

Wie is Adis Nazareet?

Je vraagt je nu waarschijnlijk meteen al af waar de naam Adis Nazareet nou vandaan komt. Het is niet bepaald een Hollandse naam die je dagelijks om je heen hoort. Maar om mijzelf zo compleet mogelijk te introduceren volgt hier mijn biografie in een 10 seconden flits.

Ik ben Adis, 27 jaar, Armeens van herkomst, geboren in Irak, op mijn 10e verhuisd naar Nederland. Op mijn 18de ben ik samen met een goede vriend een kleine onderneming begonnen in webdesign en webdevelopement.

In 2008 verhuisd naar Toronto om mijn laatste ICT MBO stage af te ronden wat uit liep op een 3-jarig zelfstandig ondernemerschap in Canada. In december 2010 terugverhuisd naar Nederland en sindsdien help ik bedrijven in- en uit omgeving Hoogeveen om meer omzet te behalen door middel van online marketing inspanningen.

Hoe ben je ooit in het online ondernemerschap gerold?

Zoals gezegd ben ik eigenlijk vanaf mijn 18de al bezig als zelfstandig ondernemer. Ik kwam er al gauw achter dat een 9 tot 5 werkmentaliteit niet voor mij weggelegd was. En wat doe je dan? Dan ga je op zoek naar de volgende stap die je kunt nemen en je dichter bij het leuke (werk)leven brengt.

Zo ben ik dus uiteindelijk in Toronto beland voor stage bij een .com bedrijf als webprogrammeur. Het duurde ook niet lang totdat ik de term SEO hoorde vallen en sindsdien ben ik eigenlijk dag en nacht bezig met online marketing.

Na mijn stage periode zag ik een leuke kans om als zelfstandig ondernemer (contractor) aan de slag te gaan in Toronto. Uiteindelijk heb ik een geweldige 3 jaar doorgebracht in Canada en heel wat ervaring opgebouwd in het ondernemerschap en online marketing.

Waarin onderscheid jij je?Adis Nazareet

Blij dat deze vraag gesteld wordt. Elke ondernemer moet zich kunnen onderscheiden op één of andere manier om op te kunnen vallen tussen alle anderen die soortgelijke diensten of producten leveren. Er zijn meerdere factoren waar ik persoonlijk naar streef, die uiteindelijk mij ook onderscheiden van de rest.

Zo werk ik bijvoorbeeld voor een select aantal klanten en opereer vanuit het bedrijf zelf. Hierbij vind ik het van belang dat ik minimaal een halve dag vanuit locatie werk. Vanuit de locatie van je klant werken helpt mij om direct in contact te komen met de doelgroep van je klant. Daarnaast maakt het het communiceren stukken makkelijker en word ik gezien als een actief lid van het bedrijf.

Voor de beginnende marketeers of kleinere bedrijven bied ik een 1 op 1 coaching waarbij ze de ‘ins en outs’ leren van inbound marketing. Daarmee kunnen ze aan het eind van het traject zelf aan de slag met het uitvoeren van hun online marketing ideëen.

Wat wordt volgens jou de belangrijkste online trend in de komende 12 maanden?

Ik weet niet of het nut heeft om mijn voorspellingen te doen over “wat de grootste trends zullen zijn in de komende 12 maanden”. Maar wat ik wel uit eigen ervaring mee wil geven is dat zolang je bezig blijft met het feit dat je je doelgroep op een leuke manier wilt bereiken en ze betrokken houdt bij je diensten of producten, je je ook geen zorgen hoeft te maken om trends, updates of overige verschuivingen in de online wereld.

Social media platformen komen en gaan, Google zal altijd aan zijn algortime blijven sleutelen en in de online wereld zullen ook heel wat vaktermen afgeschreven worden en nieuwe bijkomen. Maar zolang je weet waar je doelgroep zich bevindt en hoe je ze op een “niet spammerige” manier kunt bereiken en betrekt bij je onderneming, dan zit je te allen tijde goed.

Wat is volgens jou het grootste voordeel van content marketing?

Content marketing vind ik persoonlijk nogal een heel breed begrip. En om maar één voordeel te noemen is dan ook lastig. Een goede video, blog of social media content kan makkelijk viraal gaan en altijd gebruikt worden als resource door anderen. Ik denk dat dit ook de kracht en tevens het voordeel is van een goede content marketing strategie en uitvoering.

Wat was tot nu toe je grootste uitdaging?

Het vinden van like minded marketeers uit de omgeving waar mee ik kan sparren en ideëen uit kan wisselen. Ik zit in een klein plaatsje in het Noorden, genaamd Hoogeveen. Er zijn uiteraard genoeg mede-markeers die in de grotere steden zitten.

Maar ik ben bewust op zoek naar specialisten uit mijn directe omgeving, waarmee ik soortgelijke ideëen heb over het ondernemerschap en helpen van ondernemers uit de omgeving.

Wat was tot nu toe je grootste succes en wat/hoeveel heeft het jou opgeleverd?

Eerst geven en er nooit wat voor terug vragen! Ik ben vanaf het begin bezig geweest om zoveel mogelijk kennis te delen. En met kennis delen bedoel ik ook echt kennis uit eigen ervaring waar andere ondernemers en marketeers wat aan hebben en ze tot actie aanzet.

Daarnaast zet ik me contstant vrijblijvend in om ondernemers uit mijn omgeving te helpen om meer omzet te genereren door middel van hun website en online marketing. Ik heb dit altijd al gedaan, niet omdat ik er bedoelingen mee had, maar puur omdat ik het leuk vond.

Nu vraag je je waarschijnlijk af van wat levert het op als je er nooit wat voor terug vraagt. Mensen vergeten je niet gauw als je ze diep vanuit je hart helpt. Vooral niet als je in contact met ze blijft door middel van social media en mailing. En als mensen je niet vergeten dan komen ze vroeg of laat zelf een keer terug als ze wat nodig hebben, of ze sturen anderen naar je door als warme leads.

What goes around… comes around. En dit heeft in mijn geval geresulteerd in een groei van ongeveer 100% in de afgelopen 12 maanden.

Adis Nazareet

Wat is het beste advies dat je ooit kreeg?

Volg je passie, de rest komt van zelf!

Wat is je gouden tip?

Stel niet alleen je klant centraal, maar ook de doelgroep van je klanten. Anders gezegd, klanten staan altijd centraal, dat geldt ook voor de klanten waarvoor wij als marketeers voor aan de slag gaan.

Adis Nazareet

Andere recente interviews:

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *