Top 5 online marketing fouten
Laatste update: 3 augustus 2012

Het is nog nooit zo gemakkelijk geweest om je online marketing strategie te maken. Er zijn verschillende hulpmiddelen beschikbaar en daardoor profiteren (kleine) bedrijven van de snelle en kostenefficiënte online advertentie- en promotieplatformen.

Maar, doordat internet zich blijft ontwikkelen, maak je ook heel snel een online marketing fout. Prestige Marketing heeft daarom een mooie infographic gemaakt waarin zij laten zien wat de top 5 online marketing fouten zijn, om jou op deze manier te behoeden voor deze fouten.

#1 Niemand klikt op Facebook-advertenties

Klik jij wel eens op een advertentie die je ziet op Facebook? Uit onderzoek blijkt dat 83% van de Facebook-gebruikers dit niet doet. Gebruikers willen op Facebook blijven en niet naar een andere pagina gaan, waardoor de conversie veel lager is.

#2 Slecht geschreven content

De content op je website creëert vertrouwen bij je lezers, het is de digitale presentatie van je bedrijf. Slecht geschreven content met slechte grammatica en spellingsfouten zorgt er voor dat mensen je website sneller verlaten.

Uit onderzoek blijkt dat 73% van de mensen informatie liever via artikelen krijgt dan door traditionele advertenties. Daarbij is 78% van de ondervraagden van mening dat gepersonaliseerde content helpt bij het opbouwen van een relatie tussen bedrijven en consumenten.

Dit houdt in dat content marketing van belang is en in Canada blijkt 9 van de 10 bedrijven dit inmiddels in te zetten. De meest populaire vormen van content marketing zijn artikelen (78%), social media (74%), blogs (65%), digitale nieuwsbrieven (63%), print magazines (58%) en onderzoeksrapporten (25%).

#3 Marketing gericht op een bevolkingsgroep

Probeer je marketing altijd te richten op een bepaald deel van de markt, een groep mensen die hetzelfde probleem hebben. Denk bijvoorbeeld eens aan vrouwen boven de 40 jaar, trouwplannen met een beperkt budget, freelancers of tekstschrijvers. Hoe specifieker en gerichter de niche is, hoe succesvoller je marketing gaat zijn.

#4 Teveel afhankelijk zijn van SEO

Door de recente Google updates geeft de zoekmachine straffen aan websites die teveel zijn geoptimaliseerd. Websites die met recht spammen om hoger in de zoekresultaten te komen kunnen inmiddels afdalen naar de vierde of vijfde pagina.

Focus daarom op kwaliteit. Stop met het gebruiken van negatieve SEO-technieken en start met het produceren van waardevolle content die de aandacht trekt en voldoet aan jouw niche. Dit maakt het voor zoekmachines (en bezoekers) gemakkelijker om je website effectiever te promoten.

#5 Slechte e-mail marketing

Als je geen e-mail adressen verzamelt maak je een grote vergissing. Bezoekers die hun e-mail adres aan jou toevertrouwen geven toestemming om hen te benaderen met marketing gerelateerde zaken, tot op zekere hoogte natuurlijk.

Het blijkt dat 49% van de mensen die blij zijn met een recente aankoop toekomstige e-mails 7 keer sneller zullen openen dan diegenen die geen aankoop hebben gedaan in de afgelopen drie maanden. Daarnaast zal 15% van je nieuwsbrieflijst je e-mails lezen en binnen een social media platform gaan kijken of anderen er ook over praten.

Begin dus nog vandaag met het repareren van deze online marketing fouten en zie de resultaten die je wilt bereiken met je campagnes!

 


Top 5 Online Marketing Mistakes [Infographic]

Bekijk hier alle infographics op Slagter Media.

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *