Interview met Ward van Beek van GotContent
Laatste update: 27 februari 2013

Het is altijd leuk om in contact te komen met mensen die zich bezighouden met content marketing. Ward ben ik op het spoor gekomen naar aanleiding van een artikel van hem op Molblog. Mede vanwege zijn agrarische achtergrond leek het mij leuk om hem eens te interviewen.

Wie is Ward van Beek?

Ward van Beek is een pragmatische communicatieman. Afgestudeerd in Wageningen kwam hij via de Agribusiness (Nutreco), Financiële dienstverlening (Reuters) en IT (Sun Microsystems) uiteindelijk aan de bureaukant terecht. In 2000 startte hij PR-bureau Whizpr en verkocht deze organisatie (inmiddels 16 medewerkers) in 2010 aan twee collega’s. Sindsdien is hij als ZZP-er actief in GotContent. Nog steeds vanuit Wageningen.

Waarin onderscheidt GotContent zich?Ward van Beek van GotContent

Een combinatie van een brede inhoudelijke kennis, waardoor snel geschakeld kan worden, uitvoerende vaardigheden op het gebied van contentproductie, en (strategische en praktische) adviesvaardigheden. Veel flexibiliteit en hoge mate van zelfstandigheid.

Hoe denk je dat online marketing er over 5 jaar uit ziet?

Ik denk dat online marketing dan de leidende vorm van marketing is. Als het dat al niet is. De mobiele component zal dan allesoverheersend zijn en marketing en transacties liggen een klik van elkaar verwijderd. De marketing zal vooral contentgedreven zijn. Advertenties en banners zijn decor. De content en de verhalen drijven het marketingverhaal.

Wat is volgens jou het grootste voordeel van content marketing?

Voor de afnemers: zinnige en/of leuke informatie op de plaats en het tijdstip waarop ze er behoefte aan hebben. Relevant, actueel, aantrekkelijk en ‘vers’, in diverse vormen, van tekst tot en met video en games. Voor de bedrijven is het voordeel dat ze meer kunnen uitleggen, vertellen, meer diepte kunnen geven aan hun propositie, meer relevant zijn voor hun afnemers en hun onderscheidend vermogen veel beter zichtbaar kunnen maken.

Hoe zet jij social media effectief in?

Door met die mensen die ik belangrijk vind echt te communiceren, een op een, zonder bijbedoelingen en met oprechte interesse.
Daarnaast ondersteun ik zakelijke blogs van klanten met tweerichtingscommunicatie op (vooral) Twitter en Facebook.  Ik probeer veel videos en foto’s te gebruiken bij al mijn communicatie, en veel relevante info te delen.

Van welke beslissing heb je het meeste spijt?

Ik heb eigenlijk nergens spijt van. Alle beslissingen hebben met elkaar te maken en hebben mij tot nu toe een prima leven gegeven. Verder geloof ik dat je nooit te oud bent om beslissingen te herzien of aan te passen. Als er dus wel een verkeerde beslissing zou zijn, kun je hem (bijna) altijd wel rechtzetten.

Wat is het beste advies dat je ooit kreeg?

Altijd de lat op een niveau leggen dat je er echt iets voor moet doen. Niet genoegen nemen met middelmaat alleen omdat het makkelijk is. Regelmatig even uit je comfortzone komen om iets nieuws te proberen.

Wat is je gouden tip?Ward van Beek GotContent

Niet krampachtig proberen alle media te volgen en iedereen tevreden te stellen. Keuzes maken.

 

Ward van Beek

GotContent

Eerdere interviews in 2013

Klik hier voor alle interviews.

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *