Interview met Thiadmer de Witte Hoogeveen van RUN Content Marketing
Laatste update: 5 december 2012

Thiadmer is net als ik een van de mensen in Nederland die zich met name focust op content marketing. Via LinkedIn kwam ik hem eens tegen en we hebben inmiddels al meerdere keren zitten sparren over content marketing en online ondernemen. Om meer over hem te weten te komen en zijn visie over content marketing te horen daarom dit interview.

Wie is Thiadmer de Witte Hoogeveen?

Ik ben een 31 jaar oude bevlogen vader, echtgenoot en actieve crossfitter. Dit natuurlijk naast mijn baan als minstens zo bevlogen content marketeer bij RUN Content Marketing.

Waarin onderscheidt Run Content Marketing zich?

Wij zijn een fulfilment bureau dat zich onderscheidt door bedrijven en organisaties te ondersteunen met content creatie en distributie. Dus geen focus op de ontwikkeling van middelen of strategie, maar focus op het effectief uitvoeren van content marketing.

Waarom ben je ooit begonnen met content marketing?

Tijdens mijn werkzaamheden als projectmanager bij een online gericht communicatiebureau waren er geregeld klanten die – een paar maanden na oplevering van hun website – ietwat teleurgesteld belden met de vraag waarom niemand via hun website contact opnam.

Mijn reactie was altijd dezelfde: wat heeft u inmiddels aan de website gedaan of toegevoegd? Vrijwel altijd luidde het antwoord dan: ‘eh, helemaal niets’. Kortom, de site was in die tijd niet verrijkt met verse inhoud waar de sitebezoeker iets aan had.

Met content marketing zorg je ervoor dat je je doelgroep wél relevante informatie biedt. Dat je met content marketing je business enorm veel bekender, gewilder en sympathieker kunt maken spreekt mij enorm aan. En je ziet eigenlijk meteen resultaat van je inspanningen en ook dat spreekt me bijzonder aan.

Hoe denk je dat online marketing er over 5 jaar uit ziet?

Nog meer vanuit de combinatie organisaties/kwaliteiten. De focus zal steeds meer verschuiven naar ‘vertellen van het verhaal’ van een organisatie in plaats van een campagnematige inzet van middelen.

De activiteiten zullen zich steeds meer richten op het benadrukken van merkwaarden/producteigenschappen van een organisatie via structureel ingerichte communicatie. In plaats van het inzetten van middelen voor 1 aanbieding, 1 campagne of 1 advertentie waarna men weer ‘opnieuw’ begint en alle opgebouwde ‘credits’ weggooit.

Wat is volgens jou het grootste voordeel van content marketing?

Dat het uitgaat van de essentie van communicatie namelijk het vertellen van een verhaal. Het voordeel is dat we met deze verhalen handvatten hebben om klanten en potentiële klanten te vinden en te verbinden aan een merk of organisatie. En dat we kunnen werken aan structurele aanwezigheid binnen relevante media.

Hoe zetten jullie social media effectief in?

Hoe voor de hand liggend ook: we beginnen met het bepalen van de doelen. Daarna stemmen we doelgroep en kanalen naadloos op elkaar af. Wanneer een passend kanaal zich binnen de sociale media bevindt, activeren we dit via content. Omdat we er vervolgens voortdurend ‘bovenop’ zitten behalen we maximale effectiviteit.

Wat is het beste advies dat je ooit kreeg?

Focus!

Wat is je gouden tip?

Ik raad iedereen aan onderstaande video eens te bekijken ;).

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=NT_3HUp3ZlU[/youtube]

 

Thiadmer de Witte Hoogeveen

RUN Content Marketing

Eerdere interviews

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *