Interview met Sebastiaan Huijsman van efactuurdirect
Laatste update: 21 juni 2013

Efactuurdirect is een van de manieren om op eenvoudige wijze online te factureren. Het bedrijf won in 2012 nog de MKB Best Choice van WINMAG Pro. Tijd dus voor een interview met marketing manager Sebastiaan Huijsman.

Wie is Sebastiaan Huijsman?

Een ambitieus persoon die het leuk vind om met allerlei verschillende mensen om te gaan. Altijd oprecht geïnteresseerd is in carrières van andere mensen. Als iemand met passie over zijn of haar baan verteld, dan denk ik al snel: dat lijkt me ook geweldig om te doen.

Ik kan heel snel schakelen tussen een lolletje en serieus zijn. Ik ben perfectionistisch en vind het leuk om mensen te helpen waar mogelijk. In mijn vrije tijd ben ik vlieginstructeur ook daar komt weer bij naar voren dat ik altijd mensen wil trainen en helpen om beter te worden. Zakelijk houd ik mij bezig met netwerken, zowel off- als online en houdt mij verder bezig met marketing gerelateerde zaken.

Waarin onderscheidt efactuurdirect zich?Efactuurdirect Sebastiaan Huijsman

Door de modulaire opbouw van efactuurdirect kan er op maat functionaliteiten aan of uit worden gezet door onze programmeurs, waardoor wij voor elke branche de geschikte partner zijn voor online facturatie. Dit in combinatie met de hoge gebruiksvriendelijkheid en het voldoen aan de regels van de belastingdienst en dat voor de laagste prijs in de markt, maakt efactuurdirect tot een unieke dienst.
Wat wordt in de komende 12 maanden de belangrijkste online trend?

De online belangrijkste trend wordt naar mijn mening responsive. Responsive houdt in dat een website geschikt zal worden gemaakt voor verschillende formaten. Een website zal dan zowel op een HD scherm, een telefoon, een tablet als een normaal computer scherm goed leesbaar zijn. Op deze manier hoeft er geen aparte mobiele website ontwikkelt te worden, maar houdt je rekening met verschillende (soms iets uitgeklede) designs voor schermen met een lagere resolutie. Onze programmeurs zijn hiervoor al druk aan het inlezen in deze techniek, ook wij van efactuurdirect willen onze (net nieuwe) website op termijn toch weer gaan aanpassen aan deze techniek.

Wat is volgens jou het grootste voordeel van content marketing?

Content marketing, het steeds aanbieden van nieuwe content op je website, heeft als voordeel dat je hoger in de zoekresultaten van Google komt. Met steeds nieuwe content blijft het voor de bezoeker van jouw website interessant om steeds terug te komen. Hierdoor vind Google jouw website relevant voor ook nieuwe bezoekers waardoor je hoger in de zoekresultaten gezet wordt door Google.

Natuurlijk is het hoger komen in Google interessant, maar wat je eigenlijke doel moet zijn, is het helpen van je klanten om de juiste informatie te verschaffen. Het is goed om een autoriteit op internet te worden en te laten zien dat je een serieus bedrijf bent waarmee toekomstige klanten vertrouwd zaken mee kunnen doen.

Hoe zet efactuurdirect social media effectief in?

Facebook, Twitter, Google plus en een bedrijfsblog zijn de social media kanalen die efactuurdirect gebruikt om een online autoriteit op internet te worden. Wij hebben een communicatie medewerkster in dienst die speciaal zorg draagt voor de social media en allerlei teksten die geschreven dienen te worden. We zien dat dit echt een vak apart is om steeds maar nieuwe content te produceren maar ook retweeten van interessant nieuws op Twitter is erg belangrijk.

Van welke beslissing heb je het meeste spijt?

Eigenlijk klinkt het misschien voor de lezers van dit blog redelijk saai, maar echt spijt heb ik nergens van. Tuurlijk zijn er zaken geweest die minder goed uit gepakt hebben achteraf gezien.Maar om daar nou spijt van te hebben… ik noem dat meer een leertraject en zet dat juist om in een positief punt, zodat ik in de toekomst deze beslissingen anders zal gaan maken.

Wat is het beste advies dat je ooit kreeg?

Ik vind het lastig om het beste advies ooit te vermelden. Eigenlijk neem ik alle adviezen in me op en laat dat in mijn toekomstige beslissingen mee wegen. Als ik er langer over na denk, is misschien het beste advies wel uit de tijd van mijn schoolperiode, jaren geleden. Bij elk verslag waarin ik de woorden “veel” en “vaak” gebruikte, werd er door mijn toenmalige stagebegeleider altijd gezegd: wat is veel en wat is vaak? Zo waren er nog een aantal woorden die eigenlijk niets zeggen. Aangezien me dit nog steeds is bij gebleven, is dit een van de belangrijkste adviezen die ik ooit heb gehad.Het is namelijk belangrijk om altijd duidelijk te communiceren met je klanten, om ze op die manier de beste oplossing voor je klant te kunnen bieden.

Wat is je gouden tip?Sebastiaan Huijsman van efactuurdirect

De beste tip is dus: gebruik geen woorden waar je je achter kan verbergen zoals vaak en veel. Wat is dat zal je klant denken. Wees duidelijk en ga de dialoog aan met je klanten. Weet wat er in de doelgroep speelt en laat jouw klanten de beste ambassadeur van je bedrijf zijn.

 

Sebastiaan Huijsman

efactuurdirect

 

Andere recente interviews:

 

Gratis factureren

Wil je gratis online facturen versturen? Probeer dan het gratis pakket dat efactuurdirect aanbiedt.

Gratis-online-factureren-efactuurdirect

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Let op! De links naar het gratis pakket van efactuurdirect zijn affiliate links, waardoor ik commissie krijg als jij het product via deze link ook daadwerkelijk koopt (zonder dat het jou extra kost). Ik zal nooit producten promoten waar ik niet achter sta om zelf een vergoeding voor te krijgen. Ik raad iedereen in ieder geval aan om geen producten te kopen als je denkt dat het betreffende product jou geen meerwaarde kan bieden.

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *