Interview met Nils Meijer van Web Oppep
Laatste update: 28 maart 2012

Geregeld kom ik in contact met andere online marketeers en spreken we over elkaars vakgebieden. Vaak kom ik ze tegen via reacties op andere websites of via Twitter en het leek mij daarom een goed idee om daar een reeks interviews voor te houden. Nadat Dennis Miedema van Motriz Marketing recent het spits afbeet is het nu de beurt aan Nils Meijer van Web Oppep.

Wie is Web Oppep?Web Oppep logo

Web Oppep is een internet marketing bureau met een focus op meer klanten voor onze klanten én zorgen uit handen nemen. Web Oppep is in 2011 opgericht door Nils Meijer.

Hoe denk je dat online marketing er over 5 jaar uit ziet?

De ontwikkelingen gaan sowieso duizelingwekkend snel, maar als ik dan een voorschot op de toekomst mag nemen denk ik het volgende: Apps en mobiele devices zullen een nog grotere rol gaan spelen. Omdat mobiele devices nog meer gebruikt gaan worden, is men nog allergischer voor reclame. Informatie over apps en appgebruik wordt relevant wat mogelijk nieuwe privacy issues oplevert.

Bedrijven die een toegevoegde waarde weten te leveren mogen wél blijven communiceren. Dat is dus de strategie van de toekomst; zaken leveren waar mensen écht op zitten te wachten en echt toegevoegde waarde leveren. Dan mag je met ze communiceren.

Verder denk ik dat websites en internet gewoon blijven bestaan. MKB bedrijven krijgen het steeds zwaarder, omdat zij een online marketing-gat hebben laten vallen, die nu is ingevuld door grote spelers op de markt die lokale aanbieders steeds meer in hun macht krijgen omdat ze de marketingtouwtjes in handen hebben.

Ik hoop ergens dat bovenstaande een self-destroying prophecy is.

Hoe bepalen jullie de doelgroep en behoefte voor een SEO strategie?

Ons uitgangspunt is altijd de behoefte van de potentiële klant. Wij starten, anders dan veel SEO bedrijven, eerst met een onderzoek naar deze behoeften op verschillende niveaus. Vervolgens onderzoeken wij welke zoekwoorden daarbij horen om daarna pas te meten welke woorden kansrijk zijn. Het nadeel is natuurlijk wel dat je in de beginfase nog niets ‘concreets’ kan laten zien en dat is lastig met ongeduldige ondernemers. Maar deze manier van werken blijkt voor ondernemers en marketeers uiteindelijk erg verhelderend en inspirerend te zijn.

Wat is volgens jullie het grootste voordeel van content marketing?

Controle. Als je zelf content produceert, of daar opdracht toe geeft, ben jij de baas. En eigenlijk is dat altijd al zo geweest. Wie schrijft die blijft, nietwaar? Tegenwoordig heb je goede content nodig voor je SEO strategie, social media én apps. In respectievelijke volgorde content om gevonden te worden, om te kunnen delen, en om contact te houden met je doelgroep. Content marketing gaat dus door alle lagen van internet marketing heen. Overigens versta ik onder content ook video en afbeeldingen. Bedrijven die contentdiensten leveren zoals Slagter Media worden in mijn ogen daarom ook steeds belangrijker.

Hoe zet Web Oppep social media effectief in?

Web Oppep zoekt naar personen die een behoefte hebben op het gebied van internet marketing. Dat doen we op verschillende manieren; tips weggeven, topics starten, blogs delen, vragen stellen, etc. Door middel van onze kosteloze tips en onze nieuwsbrief proberen we mensen aan ons te binden. Deze mensen waarderen ons daarom en zullen als zij meer hulp dan onze gratis tips nodig hebben, ons benaderen. Ook zullen ze de tips delen en ons bij andere mensen aanbevelen. Zo komen de klanten uiteindelijk naar ons toe.

Wat is je gouden tip?Nils Meijer Web Oppep

Steek je tijd niet in acties, maar in een plan.

Nils Meijer

Web Oppep

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *