Interview met Hidde Rensink van Helpling
Laatste update: 20 augustus 2014

Enige tijd geleden werd ik benaderd door de online dienst Helpling, die voor jou een huishoudhulp regelt. Natuurlijk zijn er al geruime tijd meerdere partijen die je kunnen helpen met een huishoudhulp, maar Helpling is de eerste grote internationale partij die de Nederlandse markt betreedt en komt uit de koker van de Duitse startupfabriek Rocket Internet. Tijd dus voor interview met country manager Hidde Rensink.

Wie is Hidde Rensink?

Ik ben Hidde Rensink en ben manager van Helpling. Tijdens mijn studie Rechten wist ik al dat ik niet in de juridische sector aan de slag wilde. Toen kwam de kans om Helpling op te zetten voorbij en dat doe ik nu al een paar maanden met groot plezier. Het opzetten van de Nederlandse tak van Helpling is tot nu toe mijn grootste leerschool geweest.

Kun je wat meer vertellen over Helpling?Interview met Hidde Rensink van Helping

Helpling is een online platform voor het vinden van schoonmaakhulp. Binnen 60 seconden heeft men een schoonmaakhulp in zijn of haar buurt geboekt. Het interessante is dat niet alleen de klant kan opgeven wanneer hij/zij schoonmaakhulp nodig heeft, maar dat de schoonmaakhulp ook kan bepalen wanneer hij/zij wil werken. Dit maakt het werk erg flexibel. Met helpling zijn we op het moment van schrijven ongeveer 2,5 maand live in Nederland en we zijn nu al in bijna 50 steden te boeken.

Waarin onderscheiden jullie je?

Wij kiezen onze schoonmaakhulpen aan de hand van strikte criteria om hoge kwaliteit, transparantie en tevredenheid te garanderen. De partners ontvangen op regelmatige basis trainingen. Veiligheid, eerlijkheid en gemak staan bij ons hoog in het vaandel. Alle partners zijn verzekerd tegen schade indien zich een schadegeval voordoet.

Wat is volgens jou het grootste voordeel van content marketing?

Content marketing is voor ons heel belangrijk, omdat wij op die manier de waarde van onze service naar boven kunnen brengen. Wij kunnen door middel van content marketing zorgen voor meer transparantie naar onze klanten toe.

Hoe zet jij social media effectief in?

We proberen zoveel mogelijk uit facebook te halen. We zijn momenteel bezig met adverteren op Facebook. Natuurlijk hebben wij ook onze eigen Facebook pagina, Helpling.nl, waar wij zo nu en dan wat nieuws over Helpling delen. Ook houden we om de zoveel tijd een loterij, waar we bijvoorbeeld een complete schoonmaak verloten.

Wat was tot nu toe je grootste uitdaging?

We zijn begonnen met een team van drie man en alles was nieuw voor ons. De weg naar de eerste schoonmaak was tot nu toe een van de grootste uitdagingen, maar elke dag doen zich weer nieuwe uitdagingen voor, dus het zal zeker niet een van de laatste zijn.

Wat was tot nu toe je grootste succes en wat/hoeveel heeft het jou opgeleverd?

Wij zijn nog maar zo kort bezig dat hier nog niet echt sprake van is, maar elke dag hebben we eigenlijk wel weer een klein succesje waar we hard voor hebben gewerkt. Tot nu toe is de oprichting van Helpling in Nederland erg succesvol verlopen.

Waar wil je over 5 jaar staan?

Binnen 5 jaar willen wij overal in Nederland bekend staan als dé naam waar men aan denkt als men denkt aan schoonmaakservices. Op dit moment zijn we hard aan het werk om die naam waar te kunnen maken.

Wat is het beste advies dat je ooit kreeg?

Wij werken met een team van meer dan 140 professionals op Europese schaal. Op elk moment van de dag krijg ik op verschillende gebieden dan ook meerdere goede adviezen en leer ik veel.

Helpling Hidde RensinkWat is je gouden tip?

Omdat ik nog maar zo kort bezig ben, zou ik nog niet echt een gouden tip kunnen geven. In de toekomst hoop ik natuurlijk wel de gouden tip tot het succesvol opzetten van een bedrijf te kunnen geven.

Hidde Rensink

Helpling

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *