5 creatieve manieren om meer verkeer naar je blog te krijgen

Deel dit artikel via

 Heb jij een bedrijfsblog maar blijft het aantal bezoekers achter bij je verwachtingen? In dit artikel laat ik je zien waarom veel blogs falen en hoe je het verkeer en je merk een positieve ‘boost’ kunt geven.

 Waarom blogs falen

  Blogs kunnen, wanneer ze goed worden ingezet, enorm veel verkeer naar je website genereren. Maar daarnaast kan een blog ook zorgen voor meer leads en uiteindelijk meer omzet voor je bedrijf die je anders niet had gehad. Helaas bloggen veel bedrijven niet erg goed. Waarom? Nou, omdat ze weigeren om te denken als een klant.

 Kijk voordat je begint met het schrijven van een blog naar welke vragen er momenteel leven onder je klanten en probeer deze te beantwoorden. Mede daarom houden veel bedrijven het al snel voor gezien en stellen zij simpelweg dat bloggen niets voor hen is.

 5 blogtips die werken!

 Ik ben het hier echter helemaal niet mee eens. Met een blog kun je waardevolle informatie bieden aan je bezoekers, waardoor je een autoriteit wordt op een bepaald gebied. Daarnaast vindt Google unieke content steeds belangrijker en deze kun je bieden middels een blog.

Of je nu diensten levert, een webwinkel hebt, lokaal of internationaal actief bent, groot of klein, een blog kan voor iedereen een meerwaarde zijn. Daarom wil ik graag 5 tips met je delen die ik recent tegen kwam op SocialMediaExaminer.

1.       Gebruik de kracht van vergelijken

Als consument zijn we gek op het vergelijken van producten. Geen wonder dat websites als Kieskeurig, Beslist en anderen erg populair zijn. Zelf zoek ik vaak op deze websites naar meningen van anderen. Hiermee willen consumenten een zekerheid bij zichzelf creëren, zo van “als zoveel mensen het een goed product vinden moet het dat wel zijn”.

Als bedrijf kun je hiervan profiteren door artikelen te schrijven waarin je producten binnen je sector met elkaar vergelijkt. Zelf zocht ik bijvoorbeeld recent naar een goed programma om niches te vinden. De meest bekende is Market Samurai, op Internetmiljonair vindt je hier een mooie review van. Maar daarnaast is er ook Long Tail Pro, waarmee je soortgelijke handelingen kunt verrichten. Iemand die veel over deze software weet is Ralph Kooi.

Om te kijken welk programma beter was zocht ik via Google op ‘Market Samurai vs Long Tail Pro’. Hierdoor vond ik artikelen waarin precies de voor- en nadelen werden uitgelegd van beide producten en welke men zou adviseren, erg handig dus! Door artikelen te schrijven voor je blog waarin producten uit je branche worden vergeleken kom je dus eerder in de zoekresultaten van Google bovendrijven.

Houd echter wel in gedachte dat dergelijke vergelijkingsartikelen er niet alleen voor zijn om hoog in de zoekresultaten terecht te komen. De artikelen moeten transparant zijn en niet ter promotie van je eigen producten dienen.

Door onafhankelijke informatie over je vakgebied te schrijven gaan mensen je blog waarderen en zullen zij eerder geneigd zijn de informatie te delen met anderen. Hierdoor wordt je een autoriteit. Kijk dus naar manieren om producten en diensten die jij aan de man brengt te vergelijken met producten en diensten van anderen binnen je vakgebied. Geef op feiten gebaseerde informatie over beide. De mogelijkheden hierin zijn bijna eindeloos en de hoeveelheid contentideeën die dit oplevert houdt je wel even van de straat voor het schrijven van artikelen voor je blog.

2.       Mensen willen het beste, dus geef hen dit

Denk eens goed na hoeveel keer je de volgende vraag hebt gesteld:

“Wat is de beste manier om…?”, of “Welk apparaat is het beste?”.

Wanneer het aankomt op onderzoek en het maken van aankoopbeslissingen, willen we graag weten wat “het beste” is. De kans bestaat dat potentiële klanten binnen je branche online zoeken op deze zinnen en daarom zou je naar mogelijkheden moeten kijken om het woord “beste” te verwerken in je content.

Als je bijvoorbeeld een blog schrijft over “de beste manieren om je tablet te beschermen” is de kans groot dat deze hoog in de zoekresultaten terecht komt. Het zijn deze soort artikelen die zorgen dat je reputatie binnen je branche verbetert en mensen je gaan zien als een expert.

3.       Focus op problemen

Laten we eens voorstellen dat je een tablet wilt gaan kopen en je op zoek bent of er bij een bepaalde tablet problemen zijn, bijvoorbeeld krasgevoeligheid. De meeste consumenten gaan voor deze vraag naar het internet en typen bij Google iets in de trend van “problemen iPad 3”. Als jij hiervoor oplossingen kan bieden zoals tips hoe je de tablet het beste kunt beschermen win je aan vertrouwen.

4.       Laat prijzen zien

De prijs van een bepaald product of dienst is iets wat consumenten als eerste beantwoord willen zien. Dus als de prijs zo belangrijk is voor een potentiële klant, moet je uitzoeken hoe je dit kunt verwerken in waardevolle content. Door hierover te schrijven is de kans groot dat je in de zoekresultaten over het onderwerp naar voren zult komen.

Wees daarom meer open over je prijzen ten opzichte van je concurrenten.  Dit betekent niet dat je specifiek hoeft in te gaan op de prijzen. Je kunt wel een bandbreedte voor de prijzen geven of uitleggen wat de factoren zijn waardoor consumenten uiteindelijk een bepaald bedrag uitgeven aan een product of dienst.

Denk hierbij aan het schrijven van  kostengerelateerde artikelen over elk product of dienst die je aanbiedt met je bedrijf. Voor sommige bedrijven betekent dit vele content mogelijkheden, wat zal resulteren in meer bezoekers richting je website in de komende maanden en wellicht zelfs jaren.

5.       Breaking news

Als je echt een bekend gezicht wilt worden binnen je branche, is het hebben van ‘breaking news’ een must en kan het een grote impact hebben op je merk en autoriteit. Als je dus een blog hebt, ga dan op zoek naar nieuws binnen je branche en schrijf daarover. Het zorgt gegarandeerd voor verkeer en leidt ertoe dat mensen eerder naar je terugkomen om op de hoogte te blijven over de laatste ontwikkelingen.

Succes!

Dat zijn de 5 tips waarmee je jouw blog naar een hoger niveau kunt tillen. Ik hoor graag van je wat je van deze tips vindt. Wellicht heb jij nog tips voor mensen die moeite hebben om hun blog van waardevolle content te voorzien? Laat een reactie achter.

5 creatieve manieren om meer verkeer naar je blog te krijgen

Over Christian Slagter

Christian Slagter is een 28 jarige internet ondernemer en oprichter van Slagter Media, een online publishing en content marketing bureau. Hij is daarnaast mede-eigenaar van de webshop Make-up Your Stash. Zie voor meer informatie zijn profiel op Google+.

Schrijf je gratis in

Ontvang:
-Als eerste mijn gratis ebook 'In 10 stappen naar een geweldige infographic'
-De laatste artikelen, zodat je niets meer mist
-Unieke aanbiedingen

Loading Facebook Comments ...

Nog geen reacties, wees de eerste!

Laat een reacties achter